Hvorfor velge Pipedrive fra Crmify? 10. november 2021 | 7 min lesetid

Hvorfor velge Pipedrive fra Crmify?

Hvorfor du skal velge Pipedrive fra Crmify kan oppsummeres i tre hovedgrunner:

  • Du kan få hjelp om du står fast
  • Vi kan salg og salgsfaget Og hva med den siste, lurer du kanskje på nå?

Vi lar den siste ligge inntil videre (eller scroll helt til bunnen, om du er veldig nysgjerrig!). La oss starte med de to første:

Du kan hjelpe om du står fast

Den første, og kanskje viktigste grunnen til hvorfor du skal velge Pipedrive fra Crmify, er at vi kan hjelpe deg om du står fast.

Pipedrive er i utgangspunktet et CRM system som er veldig enkelt å komme i gang med selv. Likevel ser vi, at litt veiledning ofte kan være greit.

Kanskje kan det være greit å få hjelp til strukturere hvordan systemet skal brukes og implementering. Eller kanskje generell rådgivning, integrasjon, support eller opplæring?

Hjelper til med implementering

Som Pipedrive Elite Partner, og Pipedrive-brukere gjennom en årrekke, har vi gjennomført en rekke implementeringer for kunder.

Det som går igjen, er at alle kunder er litt forskjellige.

Å da få litt hjelp til å komme i gang, er for de fleste litt greit (kanskje har vi et tips eller tre «på lur»!).

Strukturert bruk av CRM

De vi ofte ser, er at flere ønsker å få hjelp til hvordan bruke systemet på en strukturert måte.

En god grunnstruktur, er «alfa-omega» for å få maksimal gevinst ut av systemet. Det er viktig å sikre at:

  • Alle bruker løsningen likt
  • Det er enkelt å måle resultater (salg,
  • Kan stole på dataene som legges inn

Det er som det sies; «shit in, shit out». System blir ikke bedre enn hva man gjør det til selv.

Uten en god grunnstruktur, får man neppe maksimalt ut av CRM systemet, dessverre.

Integrasjoner

En av de virkelige fine tingene med Pipedrive, er at det er en lek å integrere andre løsninger som du benytter. Dette kan være:

  • Meldingsutveksling gjennom Microsoft Teams eller Slack
  • Filadministrasjon og lagring gjennom Microsoft 365 eller Google Worksuite
  • Prosjektstyringsverktøy, som «tar over» når salget er closet
  • Etc.

Pipedrive lar seg integrere mot en rekke systemer. Faktisk er det ganske «mindblowing» hvor mye kult man kan gjøre. For å nevne noen:

  • Automatisere arbeidsflyt som tar ned arbeidmengden internt og gjør selgerne mer effektive
  • Integrere Pipedrive mot skjemaer på websiden, slik at informasjonen blir automatisk lagt inn for videre oppfølging (ikke noe mer «kopier og lim inn»!)
  • Live chat eller chatbot på nettsiden (jepp, dette er faktisk en del av Pipedrive)
  • Integrere e-post, telefonsystemet eller SMS, slik at man kan kommunisere direkte fra Pipedrive
  • Sende super-proffe tilbud, direkte fra CRM systemet

I tillegg til mye, mye mer (spør oss gjerne - vi elsker å snakke om dette temaet!).

Det er som nevnt veldig enkelt å komme i gang med Pipedrive, men av egen erfaring vet vi at det ofte kan være greit å få noen råd og snakke med noen som har gjort det tidligere.

Da kan det være en fordel å snakke samme språk.

Support og opplæring på norsk

En ting man aldri skal undervurdere, er å se noen i øynene som snakker samme språk.

Vi snakker norsk - det er en fordel.

Support på norsk

I all kommunikasjon, forsvinner noe av «konteksten». Vil du virkelig gi deg selv et verre utgangspunkt enn du må, ved å benytte deg av fremmedspråklig support?

Du trenger ikke å tenke på dette om du benytter Crmify.

Opplæring på norsk

Samme gjelder når vi kommer inn på temaet opplæring.

Som en norsk leverandør av Pipedrive, kan vi bistå med opplæring på norsk.

Dette, tenker vi, ønsker sannsynligheten for at du vil lykkes med din CRM-implementering.

Apropos å lykkes med CRM-implementering. Dette leder oss over på vårt andre hovedpunkt for hvorfor du skal velge Pipedrive fra Crmify; vi kan salgsfaget.

Vi kan salg og salgsfaget

Først; En liten funfact.

Ofte er slike teknologiselskaper (som oss), startet av teknologer. Crmify er faktisk gründer av selgere.

Okei da. Det er ikke helt sant; vi er teknologer også. Men først og fremst er vi selgere (og vi er stolte av det!).

Vi tror at skal man lykkes med CRM, så må man også forstå salg. Enten det er selgernes hverdag og hvilket behov de har, eller salgssjefen som skal rapportere videre til styret.

Er ikke det egentlig ganske åpenbart? Skal man implementere CRM bør man benytte noen som faktisk kan salgsfaget.

Vi mener; man går jo ikke til rørlegger om man skal tekke taket, eller?

Så vet vi også at salgsfaget er så mangt. La oss derfor si litt om vår salgsfilosofi…

Vår salgsfilosofi

Vår salgsfilosofi dreier seg om helt andre ting enn å være «pushy», pågående eller innpåsliten.

Salgsfilosofien vår kan enkelt oppsummeres som følger:

  • Empatisk
  • Strukturert og datadrevet
  • Lærevillig og nysgjerrig

Vi tror at disse tingene kombinert, gir et godt grunnlag for å bli lykkes med salg.

Empatisk

Empati. Verdens kanskje mest undervurderte egenskap, mener vi.

Hvorfor er empati en viktig del av vår salgsfilosofi?

Fordi man må evne å sette seg inn i kundens situasjon og kjenne sin besøkelsestid.

Strukturert og datadrevet

Vi tror en strukturert og datadrevet tilnærming er til salg, er «alta-omega».

Strukturert fordi vi mener at riktige aktiviteter, over tid, vil gi resultater.

Salg er vanskelig nok som det er. Det er umulig å vite om man kommer til å «close» eller ei.

En strukturert og datadrevet tilnærming til f.eks. oppfølging, øker sannsynligheten for å lykkes.

Datadrevet, fordi det hjelper ikke bare å være strukturert. Man må rette energien sin mot de riktige tingene. De riktige leads’ene, de riktige «next steps» aktiviteter, etc.

Lærevillig og nysgjerrig

For oss, dreier salg seg om å tilføre mer verdi til kundene enn hva vi sitter igjen med selv.

Skal vi klare å tilføre verdi til kunden, må vi evne å sette oss inn i kundens behov.

Dette punktet henger tett sammen med empati. Uten lærevillig og nysgjerrighet, vil vi aldri klare å hvordan man kan tilføre maksimal verdi.

Lærevillig dreier seg også om vår evne til å lære bort. Klarer vi ikke å dele av vår kunnskap, klarer vi heller ikke å tilføre verdi.

Så enkelt - så vanskelig.

Kjenner norske forhånd

Vi var innom dette med fordelen av å snakke samme språk og kjenne sin besøkelsestid.

For å «kjenne sin besøkelsestid» tror vi det er en fordel å kjenne den norske salgskulturen.

Salg i USA eller sør-Europa er helt forskjellig fra Norge. Verdt å ta med seg i din vurdering, tenker vi.

Vi har selv vært Pipedrive-brukere i en årrekke

Historien om Crmify startet i 2016 når vi selv skulle velge CRM system.

Etter å ha brukt en rekke (relativt dårlige) CRM systemer i en årrekke, var Pipedrive et «friskt pust».

Visste du at Pipedrive er, som de selv sier, «laget av selgere, for selgere»? Med en gang vi tok i bruk Pipedrive, skjønte vi hva de mente.

Det tror jeg du også vil, om du gir Pipedrive en sjanse.

Du har ingenting å tape (det tredje punktet)

Så var det dette «tredje punktet» som vi nevnte innledningsvis.

Hva er det tredje punktet?

  • Du har ingenting å tape

Okei, vi skjønner om du ikke henger helt med nå. La oss prøve å forklare.

Helt risikofritt

Å velge Pipedrive fra Crmify, fremfor å f.eks. gå direkte til Pipedrive, er helt risikofritt.

Du har ingenting å tape på det og det vil kun være fordeler for deg.

Grunnen til dette er enkel; Crmify innehar Pipedrives høyeste partner status. Dette setter en del krav til oss som partner.

Vår misjon, sett med Pipedrives øyne, er derfor å tilby merverdi til våre felles kunder.

Ingen ekstra kostnad

Å være tilknyttet Crmify har heller ingen ekstra kostnad for deg.

Lisensene dine koster akkurat det samme og det er ingen krav til at du må kjøpe noe av oss.

Det er selvsagt mye vi kan tilby, men du velger selv!

Bonus: Mulighet for faktura

En liten bonus «på tampen».

Visste du at vi, som Pipedrive Elite Partner, har mulighet til å tilby deg faktura på dine Pipedrive-lisenser?

Om man er direkte tilknyttet Pipedrive, utenom Crmify, vil eneste betalingsalternativet være bankkort.

Som kunde av Crmify kan altså faktura våre en mulighet.

Konklusjon: Du har ingenting å tape

Så for å oppsummere. Konklusjonen er enkel; du har faktisk ingenting å tape.

Å velge Pipedrive fra Crmify har ingen ulemper, kun fordeler for deg.

  • Vi kan salg og kjenner den norske salgskulturen
  • Bistand, support og opplæring på norsk
  • Det koster det ikke noe ekstra å være tilknyttet Crmify som Pipedrive-partner Og til det siste bonuspunktet:
  • Er du tilknyttet Crmify, kan det være en mulighet for å få faktura på dine Pipedrive-lisenser

Vi håper denne artikkelen har hjulpet med å belyse hvorfor velge Pipedrive fra Crmify.

Ta gjerne kontakt med oss om du har spørsmål.

Enten ved hjelp av kontaktskjemaet eller bruk chat’en nede til høyre (og ja, både kontaktskjemaet og chat’en er Pipedrive funksjonalitet!)

Frank

Frank

Frank har 20 års erfaring fra salg og er gründer av Crmify. Før Crmify har Frank blant annet jobbet i Amesto Solutions, Conta, Visma …